Nycklar, Brickor och Portkod

Portkod, bricka eller nyckel krävs för att komma in i våra fastigheter under dagtid och fram till ca kl 21:00. Därefter, under natten, kan entrédörren endast öppnas med nyckel eller bricka. Läs mer om de olika formerna här nedan.

Portkod
Varje port har en specifik fyrsiffrig portkod som är aktiv på dagtid fram till ca kl 21:00. Du öppnar din port med portkoden+OK-knappen. Alla lägenhetsinnehavare har fått besked om aktuell portkod. Lämna inte ut den till obehöriga! Portkoden byts ut med jämna mellanrum, du aviseras om den nya koden i god tid före den nya koden börjat gälla.

 

Brickor
Alla hushåll har tre brickor (ser ut som på bild nedan) som går till automatiska låssystemet i våra fastigheter. En blå och en grön som går till porten och en röd som går till porten och tvättstugan. Det är enbart med den röda brickan som du kan boka tvättider i vår tvättstuga.

Beställning av nya brickor vid förlust görs via styrelsen mot en kostnad på 500:-/st. Gör då enligt nedan. Inga egna kopior får förekomma.

Skicka ett mejl till styrelsen och ange dina kontaktuppgifter, lägenhetsnummer och vilken bricka du vill beställa. Styrelsen kontaktar dig när brickan är tillverkad.

 

Nycklar
Nycklar till din lägenhetsdörr ingår i ett låssystem och hanteras av BB-gruppen i Kista. Föreningen eller fastighetsskötaren har inga extranycklar till lägenhet.

Din lägenhetsnycklar går också till källaren och till bommen vid ”trädtorget”.

Kopiering av extranycklar sker hos BB-gruppen i Kista. Det gör du genom att ta ett tydligt foto på nyckeln och mejlar till styrelsen. Styrelsen ger sitt medgivande till BB-gruppen. När BB-gruppen får medgivandet tar du med nyckel, upplåtelseavtal och legitimation till BB-gruppen för kopiering av extranyckel.